wtorek, 19 lutego 2019

Tutorial - czekoladownik na Ritter Sport



Hejo :)

Tworząc ostatnio mój pierwszy czekoladownik według tutorialu Ani na blogu Scrap Pasji, postanowiłam popracować nad własnym pudełeczkiem, tym razem na małe tabliczki firmy Ritter Sport, które występują w kilkudziesięciu opcjach smakowych (co ma znaczenie np. przy tworzeniu czekoladownika, bo można fajnie dopasować papiery do koloru opakowania czekolady).

To mój pierwszy tutorial, więc proszę o wyrozumiałość, a jak gdzieś popełniłam błędy lub czegoś nie rozumiecie - napiszcie proszę w komentarzach. Robienie pudełek mam we krwi, bo jestem drugim pokoleniem kartoniarzy w naszej rodzinie, więc technicznie poszło mi nawet sprawnie :)

Gotowi? To zaczynamy!

Czekoladownik kwadratowy na Ritter Sport

Potrzebujemy:
1 kartkę A4 papieru o gramaturze 240g-300g (w dowolnym kolorze)
Linijkę, ołówek
Nożyczki
Klej magic lub introligatorski
Taśmę dwustronnie klejącą
Tablicę do bigowania, trymer lub gilotynę (ja mam trymer i tablicę do bigowania w jednym)

Dodatkowo:
Tasiemkę ozdobną
Kolorowy papier scrapowy lub inny kolorowy – 30x30cm (15x15 również wystarczy, ale zostanie dużo ścinków), pocięty na kawałki:
4 szt. 9,6 cm x 9,6cm
3 szt. 9,6 cm x 1,6 cm
2 szt. 6,6 cm x 1,6 cm
1 szt. 9,3 cm x 6,6 cm
Ewentualne drobiazgi do dalszej dekoracji, taśmę dystansową




Z kartki A4 wycinamy pas o wymiarach 9,8cm x 21,4cm, następnie bigujemy go z obu stron wymierzając długość 9,8cm (tak, aby środkowy, wąski pasek powstał sam po bigowaniu szerokich) – linie bigowania zaznaczyłam przerywanymi liniami. Składamy w miejscu bigowania, tworząc okładkę.



Z pozostałego papieru wycinamy pas o wymiarach 10,6 cm x 16,7 cm i bigujemy go podwójnie, jak na rysunku (linie przerywane), a następnie ucinamy rogi (wg linii ciągłych) i nacinamy skrzydełka.



Zginamy papier według linii, a następnie smarujemy klejem podcięte skrzydełka i sklejamy boki, jak na zdjęciu. Powstaje nam środkowa wkładka - kieszonka na czekoladę. A następnie naklejamy paski taśmy dwustronnej i odkładamy.




Teraz, zanim zaczniemy przyklejać papiery, należy zamontować tasiemkę po obu zewnętrznych stronach okładki. Ja używam dwóch kawałków tasiemki, które na końcach opalam zapalniczką, żeby się nie strzępiły, a następnie przyklejam je na klej magic, wystarczy cieniutki paseczek kleju.

Teraz oklejamy okładkę (na zewnątrz i wewnątrz) i kieszonkę kolorowymi papierami, razem z brzegami, bokami i grzbietem.

Po oklejeniu całości montujemy w środku kieszonkę, jak poniżej - jeśli mamy wątpliwość co do samej taśmy, możemy dodatkowo delikatnie posmarować ją klejem magic na miejscu sklejania.

Teraz pozostaje tylko udekorować :)


Powodzenia w tworzeniu!
Domi :)

5 komentarzy:

  1. Świetny kurs, bardzo czytelny i taki zachęcający do zrobienia .

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie, że zrobiłaś ten tutorial. Ułatwiło mi to pracę i zmotywowało do tworzenia, bo jeszcze nie robiłam czekoladownika :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za kurs :-) Dzięki niemu zrobiłam swój pierwszy czekoladownik, który można zobaczyć na KartKiki.

    OdpowiedzUsuń

W błękitach

 Bardzo, bardzo, ale to bardzo rzadko biorę udział w wyzwaniach, zwyczajnie brakuje mi czasu... ale jak już biorę, to kartka musi być wymusk...